RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP ŻYWIONYCH
Bezpłatna edukacja gwarantowana przez organ prowadzący odbywa się między godziną 8. 00 – 13.00
ZAJĘCIA DODATKOWE:
Rytmika, Zabawy z językiem angielskim, Religia
Zajęcia dodatkowe odbywają się wg godzin określonych w szczegółowych rozkładach dnia poszczególnych grup
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP ŻYWIONYCH
6.00 – 8.15 ( 6.00 -7. 30 zajęcia i zabawy w sali zbiorczej)
– kontakty indywidualne, rozmowy z dziećmi podczas schodzenia się,
– swobodne zabawy dzieci rozwijające własną aktywność
– zabawy zainspirowane przez nauczyciela,
– praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania, wspomagająca rozwój dziecka
– zabawy integracyjne
– ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe
8.15 – 8.30
– czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne,
8.30 – 9.00 ŚNIADANIE
9.00 – 11.15
– zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego,
– spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym,
* zabawy i organizowane i swobodne,
* gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę,
* obserwacje przyrodnicze,
(w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy
i ćwiczenia ruchowe dzieci lub zabawy dowolne)
– swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela,
11.15 – 11.30
– czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne,
11.30 – 12.00 OBIAD
12.00 – 13.45
– ćwiczenia relaksacyjne, odpoczynek
– zajęcia i zabawy na postawie programów własnych,
– zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu
(w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy
i ćwiczenia ruchowe dzieci lub zabawy dowolne w kącikach zainteresowań),
– swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci,
– zabawy tematyczne,
– zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, ćwiczenia utrwalające
13.45 – 14.00
– czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zabiegi higieniczne,
14.00 – 14.20 PODWIECZOREK
14.20 – 16.30 (15.30 -16.30 zajęcia w sali zbiorczej )
– zabawy dowolne według własnych zainteresowań,
– zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach,
– zabawy zainspirowane przez nauczyciela, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne,
– kontakty indywidualne z dziećmi podczas rozchodzenia się,
– zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP BEZ ŻYWIENIA FUNKCJONUJĄCYCH W SYSTEMIE ZMIANOWYM
Bezpłatna edukacja gwarantowana przez organ prowadzący odbywa się między godziną 8. 00 – 13.00
ZAJĘCIA DODATKOWE:
Rytmika, Zabawy z językiem angielskim, Religia
Zajęcia dodatkowe odbywają się wg godzin określonych w szczegółowych rozkładach dnia poszczególnych grup
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP BEZ ŻYWIENIA
FUNKCJONUJĄCYCH W SYSTEMIE ZMIANOWYM
7.00 – 8.30 lub 12.00 – 13.30
(schodzenie się dzieci od 7.00 – 7.15 lub od 12.00 – 12.15)
– kontakty indywidualne z dziećmi podczas schodzenia się
– swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela,
– zabawy tematyczne i zajęcia dzieci w kącikach zainteresowań
– zabawy integracyjne, ogólnorozwojowe
– zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka
(zajęcia indywidualne, w małych zespołach)
– ćwiczenia utrwalające, manualne, graficzne
– gimnastyka poranna połączona z zabawami ruchowymi
8. 30 – 9.00 lub 13.30 – 14.00
czynności porządkowe, zabiegi higieniczne
śniadanie
9.00 – 11.00 lub 14.00 – 16.00
– zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego,
– spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym
– zabawy zorganizowane i swobodne
– gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę obserwacje przyrodnicze
(w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych zabawy i ćwiczenia ruchowe dzieci lub zabawy dowolne)
– swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela,
11.00 – 12.00 lub 16.00 – 17.00 lub 16.30 – 17.30
(rozchodzenie się dzieci 11.45 – 12.00 lub 16.45- 17.00 lub 17.15-17.30 )
– zajęcia o charakterze relaksacyjnym, ćwiczenia i zabawy odprężające
– zabawy i ćwiczenia utrwalające,
– zabawy wspomagające indywidualny rozwój dziecka (zajęcia indywidualne, w małych zespołach)
– zabawy dowolne według własnych zainteresowań,
– zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach
– czynności porządkowe
– kontakty indywidualne z dziećmi podczas rozchodzenia się