PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDKATYKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ
( 28.02 – 29.04.2022)
Tematy kompleksowe:
- „Dinozaury – wielkie stwory” (28.02-04.03)
- „W marcu jak w garncu” (07.03 – 11.03)
- „Kosmos” (14.03-18.03)
- „Witamy wiosnę z Hałabałą!” (21.03-25.03)
- „Porządki w ogródku” (28.03 – 01.04)
- „Zwierzęta na wiejskim podwórku” (04.04 – 08.04)
- „Wielkanoc” (11.04 – 15.04)
- „Praca rolnika” (18.04-22.04)
- „Dbamy o Naszą planetę” (25.04 – 29.04)
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami;
- rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt;
- zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia;
- posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg;
- rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu;
- rozwijanie ekspresji plastycznej;
- poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów;
- podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu;
- przeliczanie w granicach możliwości dzieci;
- kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania
- poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste;
- rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki;
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
- zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów;
- rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu;
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów;
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich;
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze;
- porównywanie liczebności zbiorów;
- zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi z Wielkanocą;
- poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą;
- poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi;
- rozwijanie motoryki małej ;
- wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu;
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwag .