PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDKATYKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ
( 28.02 – 29.04.2022)

Tematy kompleksowe:

  1. Dinozaury – wielkie stwory” (28.02-04.03)
  2. W marcu jak w garncu” (07.03 – 11.03)
  3. Kosmos” (14.03-18.03)
  4. Witamy wiosnę z Hałabałą!” (21.03-25.03)
  5. Porządki w ogródku” (28.03 – 01.04)
  6. Zwierzęta na wiejskim podwórku” (04.04 – 08.04)
  7. Wielkanoc” (11.04 – 15.04)
  8. Praca rolnika” (18.04-22.04)
  9. Dbamy o Naszą planetę” (25.04 – 29.04)

     

    Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami;
  • rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt;
  • zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia;
  • posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg;
  • rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu;
  • rozwijanie ekspresji plastycznej;
  • poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów;
  • podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu;
  • przeliczanie w granicach możliwości dzieci;
  • kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania
  • poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste;
  • rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki;
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
  • zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów;
  • rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu;
  • rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów;
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich;
  • rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze;
  • porównywanie liczebności zbiorów;
  • zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi z Wielkanocą;
  • poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą;
  • poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi;
  • rozwijanie motoryki małej ;
  • wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę;
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwag .
Skip to content