O wszechstronny rozwój dzieci dbają:

  • mgr Marlena Kiepura
  • Agata Jarosz

Zajęcia dodatkowe:

  • język angielski (środa, czwartek): mgr Anna Gibas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesień-Październik

1. Witamy w Przedszkolu (01.09- 03.09)

2. Moje Przedszkole (06.09- 10.09)

3. Wspomnienia z wakacji (13.09- 17.09)

4. Bezpieczna droga do przedszkola (20.09- 24.09)

5. To już jesień (27.09- 01.10)

6. Jesień w sadzie (04.10- 08.10)

7. Jesień w ogrodzie (11.10- 15.10)

8. Jesień w lesie (18.10-22.10)

9. Jesień  w parku (25.10-29.10)

Cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z N. I pozostałymi dziećmi.
  • Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci. (Podaje imię, nazwisko i adres 5 – 6l.  )
  • Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.
  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
  • Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie (podczas zabaw, odpoczynku, posiłku, korzystania  z toalety, zabaw na placu przedszkolnym)
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych- wprowadzenie zasad związanych z COVID-19
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
  • Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
  • Poznaje krajobraz górki i morski (3-4 latki). Rozróżnia krajobraz górski, morski oraz krajobraz jezior 5-6 latki.  Czytanie globalne słów: morze, góry, las, jezioro (5-6 latki).
  • Zna sposoby spędzania wakacji.
  • Zapoznanie z pracą policjanta, lekarza, ratownika medycznego jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
  • Zna numery alarmowe: 5-6 latki
  • Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię. Czytanie globalne słów: jezdnia, policjant (5-6 latki).
  • Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
  • Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło (3-4latki). 5-6 latki koło, kwadrat i trójkąt i prostokąt.
  • Nazywanie podstawowych kolorów 3-4 latki, podstawowych i pochodnych 5-6 latki
  • Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.
  • Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą, uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych. Czytanie globalne słów: mydło, woda, szczotka, ręcznik 5-6 latki
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne.
  • Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
  • Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem, itp.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, na konkretach.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy(koloru) 3-4 latki, 2 i 3 cech 5 -6 latki
  • Wprowadzenie pojęcia rytm:, próby budowania prostych szeregów. Dostrzeganie regularności.
  • Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części (na poziomach)
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozróżnianie podstawowych owoców i warzyw. Klasyfikowanie wg miejsca występowania. Rozumienie pojęcia: sad, ogród. Czytanie globalne wyrazów: sad, ogród, jabłko, śliwka, gruszka (5-6 latki)
  • Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby 5 -6 latki;
  • Dbanie o estetykę prac plastycznych.
  • Budowanie wypowiedzi na temat obrazka.
  • Zapoznanie z liczbą 1, 2, 3,4 i jej graficznym znakiem- cyfrą 5-6 latki
  • Zapoznanie z literą O, o, A, a I, i, E, e, 5-6 latki (zabawy z literami).
Skip to content