O wszechstronny rozwój dzieci dbają:
- mgr Marlena Kiepura
- Agata Jarosz
Zajęcia dodatkowe:
- język angielski (środa, czwartek): mgr Anna Gibas
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Wrzesień-Październik
1. Witamy w Przedszkolu (01.09- 03.09)
2. Moje Przedszkole (06.09- 10.09)
3. Wspomnienia z wakacji (13.09- 17.09)
4. Bezpieczna droga do przedszkola (20.09- 24.09)
5. To już jesień (27.09- 01.10)
6. Jesień w sadzie (04.10- 08.10)
7. Jesień w ogrodzie (11.10- 15.10)
8. Jesień w lesie (18.10-22.10)
9. Jesień w parku (25.10-29.10)
Cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z N. I pozostałymi dziećmi.
- Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci. (Podaje imię, nazwisko i adres 5 – 6l. )
- Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.
- Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
- Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
- Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie (podczas zabaw, odpoczynku, posiłku, korzystania z toalety, zabaw na placu przedszkolnym)
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych- wprowadzenie zasad związanych z COVID-19
- Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
- Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
- Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
- Poznaje krajobraz górki i morski (3-4 latki). Rozróżnia krajobraz górski, morski oraz krajobraz jezior 5-6 latki. Czytanie globalne słów: morze, góry, las, jezioro (5-6 latki).
- Zna sposoby spędzania wakacji.
- Zapoznanie z pracą policjanta, lekarza, ratownika medycznego jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
- Zna numery alarmowe: 5-6 latki
- Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię. Czytanie globalne słów: jezdnia, policjant (5-6 latki).
- Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
- Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło (3-4latki). 5-6 latki koło, kwadrat i trójkąt i prostokąt.
- Nazywanie podstawowych kolorów 3-4 latki, podstawowych i pochodnych 5-6 latki
- Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.
- Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą, uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych. Czytanie globalne słów: mydło, woda, szczotka, ręcznik 5-6 latki
- Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne.
- Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia zawartych w kodeksie przedszkolaka.
- Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, w kole, ze śpiewem, itp.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, na konkretach.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy(koloru) 3-4 latki, 2 i 3 cech 5 -6 latki
- Wprowadzenie pojęcia rytm:, próby budowania prostych szeregów. Dostrzeganie regularności.
- Rozwijanie umiejętności składania obrazków z części (na poziomach)
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Rozróżnianie podstawowych owoców i warzyw. Klasyfikowanie wg miejsca występowania. Rozumienie pojęcia: sad, ogród. Czytanie globalne wyrazów: sad, ogród, jabłko, śliwka, gruszka (5-6 latki)
- Motywowanie do wypowiadania się w różnorodnych formach plastycznych.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego, samodzielnego nakładania butów i ubrań wierzchnich.
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyodrębnianie pierwszej sylaby 5 -6 latki;
- Dbanie o estetykę prac plastycznych.
- Budowanie wypowiedzi na temat obrazka.
- Zapoznanie z liczbą 1, 2, 3,4 i jej graficznym znakiem- cyfrą 5-6 latki
- Zapoznanie z literą O, o, A, a I, i, E, e, 5-6 latki (zabawy z literami).