(…)Ludzie mówią,
że to tylko zwykły owad, a to przecież
do krainy czarów bilet, wstęp do bajki
i przygoda kolorowa,
więc pomyślcie o motylach choć przez chwilę.
Dla motyli trzeba miejsce zrobić w miastach
i odkurzyć zakurzony błękit nieba,
żeby słońcem i kwiatami
zakwitł asfalt, tylko tyle i nic więcej już nie trzeba.
frag. wiersza pt. „Motyl” Wanda Chotomska

Wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci dbają:

  • mgr Nina Burtan
  • mgr Katarzyna Suchoń
  • Gabriela Sicińska
  • Anna Sobik

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze listopad 2021

Tematy kompleksowe:

1. Co ptaki robią jesienią?

2. „Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem”

3. „Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy”

4. „Kapie, kropi, mży”

 CELE OGÓLNE: 

  • Zapoznanie z budową ptaka, jago charakterystycznymi cechami.
  • Rozpoznawanie i nazywanie kilku gatunków ptaków.
  • Rozbudzanie zainteresowań środowiskiem przyrodniczym.
  • Utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do lasu
  • Zapoznanie z literą T, t małą i wielką, pisaną i drukowaną.
  • Utrwalenie pojęcia litera i głoska.
  • Utrwalenie pojęć: samogłoska i spółgłoska.
  •  Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci samodzielnym czytaniem
  • Ćwiczenia wzmacniające stopę,
  • Rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę krótkiego wiersza „Ptaki odlatują”Joanny Myślińskiej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie różnorodnych pokarmów dla ptaków.
  • Zapoznanie dzieci z pojęciami: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku, język ojczysty,
  • Rozbudzanie szacunku dla symboli narodowych,
  • Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
  • Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej
  • Zapoznanie z zabytkami Warszawy,
  • Zapoznanie z pracą przewodnika turystycznego,
  • Poznanie ciekawych miejsc w Warszawie,
  • Rozbudzenie zainteresowania historią stolicy,
  • Kształcenie umiejętności pracy w zespole
  • Zapoznanie za słowami i melodią piosenki  
  •  Poznanie znaczenie słowa: Ojczyzna,
  •  Kształtowanie postawy patriotycznej
  • Poznanie polskich symboli narodowych: godła, flagi, hymnu,
  • Budzenie miłości i szacunku do własnej Ojczyzny
  • Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej, pisanej i drukowanej litery f, F, 
  • Ukazanie prawidłowej postawy: na baczność, jako szacunku do hymnu Polski,
  • Zapoznanie z mapą Europy, krajami europejskimi,
  • Zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej „Oda do radości”,
  • Kształcenie umiejętności kolorowania konturów
  • Kształcenie przekonania o konieczności dbania o swoje zdrowie.  
  • Wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany.
  • Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej, pisanej i drukowanej litery i, I
  • Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba (pole – sianie i zbiór, młyn – mielenie zboża, piekarnia – wyrabianie i pieczenie ciasta, sklep – sprzedaż).
  • Rozwijanie spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego kojarzenia faktów pokazywanych na poszczególnych obrazkach.
  • Uwrażliwienie dzieci na trud pracy ludzi (rolnika, młynarza, piekarza, sprzedawcy)
  • Zapoznanie z różnymi gatunkami pieczywa.
  • Kształcenie sprawności manualnej poprzez nadawanie odpowiedniego kształtu masie solnej.
  • Nazywanie ulepionego przez siebie pieczywa.
  • Zapoznanie dzieci z utworem muzycznym „Trojak”.
  • Zapoznanie z podstawowym krokiem tańca.
  • Kształcenie poczucia rytmu.
  • Wdrażanie do rytmicznego grania na instrumentach perkusyjnych
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią (deszcz, wiatr, mgła,… ).
  • Rozpoznawanie symboli pogody.
  • Próby określania stanu pogody
  • Zapoznanie z wyglądem litery y małej i wielkiej, pisanej i drukowanej.
  • Utrwalenie pojęcia: litera, głoska i sylaba.
  • Analiza i synteza słuchowo – wzrokowa wyrazów o prostej budowie fonematycznej.
  • Wyróżnianie głoski y w śródgłosie i wygłosie.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci samodzielnym czytaniem
  • Zapoznanie dzieci ze stanem skupienia wody (stały, ciekły, gazowy).        
Skip to content