Nad bezpieczeństwem oraz wszechstronnym rozwojem dzieci czuwają:
wychowawcy:
- mgr Urszula Zielińska
- mgr Katarzyna Suchoń
oraz p. Aneta Węglińska
Zajęcia dodatkowe:
- zabawy z j. angielskim: mgr Anna Gibas (poniedziałek, środa)
- rytmika: mgr Nina Burtan (wtorek)
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
- SZARUGA JESIENNA (02 – 05.11)
- W POSZUKIWANIU ZDROWIA (08 – 12.11)
- PISZEMY LISTY (15 – 19.11)
- PRZYJACIELE MISIA NORMANA (22 – 26.11)
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
- zachęcanie do zgodnej wspólnej zabawy w małych grupach, przestrzeganie ustalonych zasad
- kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów bez użycia siły, określanie uczuć
- poszerzanie wiadomości nt. zdrowia; wdrażanie do dbania o własne zdrowie, kształtowanie nawyków prozdrowotnych
- zwrócenie uwagi na dokładne mycie rąk po wyjściu z toalety oraz przed posiłkami
- określanie składników pogody
- kształcenie umiejętności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
- zapoznanie dzieci z wyglądem poczty /zewnętrznym – budynkiem i wewnętrznym – pomieszczeniami/ oraz pracą listonosza
- zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata, wyjaśnienie słów: „nadawca”, „adresat”
- nabywanie umiejętności analizowania treści utworu
- kształtowanie umiejętności układania prostych zdań i dzielenia ich na słowa
- kształcenie umiejętności odgrywania ról w zabawach parateatralnych posługując się mimiką, gestem, ruchem
- kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji
- kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6 oraz umiejętności liczenia
- rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
- kształcenie wyobraźni przestrzennej, inwencji twórczej, pomysłowości
- tworzenie akompaniamentu perkusyjnego do piosenki
- określanie nastroju i emocji towarzyszących wysłuchanemu utworowi muzycznemu
- kształcenie słuchu muzycznego, estetyki ruchów, właściwej reakcji na sygnał dźwiękowy
- rozwijanie funkcji percepcyjno – motorycznych, doskonalenie małej i dużej motoryki, poczucia rytmu, koordynacji wzrokowo – ruchowej.