Nad bezpieczeństwem oraz wszechstronnym rozwojem dzieci czuwają:

wychowawcy:

  • mgr Urszula Zielińska
  • mgr Katarzyna Suchoń

oraz p. Aneta Węglińska

Zajęcia dodatkowe:

  • zabawy z j. angielskim: mgr Anna Gibas (poniedziałek, środa)
  • rytmika: mgr Nina Burtan (wtorek)

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – LISTOPAD

Tematy kompleksowe:

  1. SZARUGA JESIENNA (02 – 05.11)
  2. W POSZUKIWANIU ZDROWIA (08 – 12.11)
  3. PISZEMY LISTY (15 – 19.11)
  4. PRZYJACIELE MISIA NORMANA (22 – 26.11)

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • zachęcanie do zgodnej wspólnej zabawy w małych grupach, przestrzeganie ustalonych zasad
  • kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów bez użycia siły, określanie uczuć
  • poszerzanie wiadomości nt. zdrowia; wdrażanie do dbania o własne zdrowie, kształtowanie nawyków prozdrowotnych
  • zwrócenie uwagi na dokładne mycie rąk po wyjściu z toalety oraz przed posiłkami
  • określanie składników pogody
  • kształcenie umiejętności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
  • zapoznanie dzieci z wyglądem poczty /zewnętrznym – budynkiem i wewnętrznym – pomieszczeniami/ oraz pracą listonosza
  • zapoznanie dzieci z drogą listu od nadawcy do adresata, wyjaśnienie słów: „nadawca”, „adresat”
  • nabywanie umiejętności analizowania treści utworu
  • kształtowanie umiejętności układania prostych zdań i dzielenia ich na słowa
  • kształcenie umiejętności odgrywania ról w zabawach parateatralnych posługując się mimiką, gestem, ruchem
  • kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji
  •  kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 6 oraz umiejętności liczenia
  • rozszerzenie zakresu liczenia i ustalenie liczby policzonych elementów
  • kształcenie wyobraźni przestrzennej, inwencji twórczej, pomysłowości
  • tworzenie akompaniamentu perkusyjnego do piosenki
  • określanie nastroju i emocji towarzyszących wysłuchanemu utworowi muzycznemu
  • kształcenie słuchu muzycznego, estetyki ruchów, właściwej reakcji na sygnał dźwiękowy
  • rozwijanie funkcji percepcyjno – motorycznych, doskonalenie małej i dużej motoryki, poczucia rytmu, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Skip to content