O wszechstronny rozwój, bezpieczeństwo i miło spędzony czas dbają:
wychowawcy
- mgr Anna Janas-Wełniak
- Katarzyna Mańka
personel techniczny: Karolina Szip
Zajęcia dodatkowe:
- zabawy z językiem angielskim: mgr Anna Gibas
- rytmika: mgr Nina Burtan
- religia: mgr Izabela Ostapiuk
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc LISTOPAD
Razem z Hałabałą poznajemy zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.
- POZNANIE WYBRANYCH ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH W NATURALNYM ŚRODOWISKU, NP. JEŻ, WIEWIÓRKA, BORSUK – NAZWA, WYGLĄD, SPOSÓB PORUSZANIA SIĘ, ODŻYWIANIA, PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY.
- POZNANIE PTAKÓW POZOSTAJĄCYCH U NAS NA ZIMĘ ORAZ TYCH, KTÓRE OD NAS ODLATUJĄ.
- POZNANIE LITERY „t” i „T” DRUKOWANEJ I PISANEJ.
- DOSKONALENIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ WYRAZÓW.
- ĆWICZENIA PAMIĘCI WZROKOWEJ POPRZEZ CZYTANIE GLOBALNE WYRAZÓW, SKŁADANIE OBRAZKÓW Z CZĘŚCI.
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ŁĄCZENIA SYLAB W WYRAZY I ICH ODCZYTYWANIE POPRZEZ ZABAWY DYDAKTYCZNE.
- NAUKA PIOSENEK.
- ROZWIJANIE POCZUCIA RYTMU.
- ODWZOROWYWANIE LICZBY ELEMENTÓW NA ZBIORACH ZASTĘPCZYCH.
- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA ZBIORÓW O PODANEJ LICZBIE ELEMENTÓW.
- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI PRZELICZANIA W ZAKRESIE 10 NA KONKRETACH.
Jesteśmy małymi patriotami.
- ZAPOZNANIE Z SYMBOLAMI NARODOWEJ TOŻSAMOŚCI.
- ROZPOZNAWANIE KONTURÓW MAPY POLSKI.
- POGŁĘBIANIE WIEDZY O WŁASNYM MIEŚCIE I REGIONIE.
- NAUKA I ZWROTKI HYMNU NARODOWEGO.
- ZAPOZNANIE DZIECI Z WIERSZEM W. BEŁZY „KATECHIZM POLSKIEGO DZIECKA”.
- DOSKONALENIE SPOSTRZEGAWCZOŚCI WZROKOWEJ POPRZEZ OBSERWOWANIE OTOCZENIA PRZY RÓŻNYCH OKAZJACH.
- POZNANIE LITERY „d” i „D” DRUKOWANEJ I PISANEJ.
- DOSKONALENIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ WYRAZÓW.
- ĆWICZENIA PAMIĘCI WZROKOWEJ POPRZEZ CZYTANIE GLOBALNE WYRAZÓW, SKŁADANIE OBRAZKÓW Z CZĘŚCI.
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ŁĄCZENIA SYLAB W WYRAZY I ICH ODCZYTYWANIE POPRZEZ ZABAWY DYDAKTYCZNE.
- NAUKA PIOSENEK.
- ROZWIJANIE POCZUCIA RYTMU.
- ODWZOROWYWANIE LICZBY ELEMENTÓW NA ZBIORACH ZASTĘPCZYCH.
- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA ZBIORÓW O PODANEJ LICZBIE ELEMENTÓW.
- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI PRZELICZANIA W ZAKRESIE 10 NA KONKRETACH.
Parasole czas wyciągać jesień w pełni, deszcz nadciąga.
- ROZPOZNAWANIE ZJAWISK ATMOSFERYCZNYCH CHARAKTERYSTYCZNYCH DLA JESIENI.
- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA ODGŁOSU PADAJĄCEGO DESZCZU I OKREŚLENIA INTENSYWNOŚCI OPADÓW.
- UCZESTNICZENIE W ZABAWACH BADAWCZYCH, PRÓBA WYCIĄGANIA WNIOSKÓW
Z OBSERWOWANYCH ZJAWISK. - ZWRÓCENIE UWAGI NA TO, IŻ DNI SĄ CORAZ KRÓTSZE, WIECZORY I RANKI CHŁODNE,
A TEMPERATURA SIĘ OBNIŻA. - ZWRÓCENIE UWAGI NA ZMIANY ZACHODZĄCE W PRZYRODZIE JESIENIĄ.
- DOSKONALENIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ WYRAZÓW.
- ĆWICZENIA PAMIĘCI WZROKOWEJ POPRZEZ CZYTANIE GLOBALNE WYRAZÓW, SKŁADANIE OBRAZKÓW Z CZĘŚCI.
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ŁĄCZENIA SYLAB W WYRAZY I ICH ODCZYTYWANIE POPRZEZ ZABAWY DYDAKTYCZNE.
- NAUKA PIOSENEK.
- ROZWIJANIE POCZUCIA RYTMU.
- ODWZOROWYWANIE LICZBY ELEMENTÓW NA ZBIORACH ZASTĘPCZYCH.
- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA ZBIORÓW O PODANEJ LICZBIE ELEMENTÓW.
- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI PRZELICZANIA W ZAKRESIE 10 NA KONKRETACH.
- POZNANIE LITERY „m” i „M” DRUKOWANEJ I PISANEJ.
- POZNANIE CYFRY 5
Czy ubieramy się stosownie do pogody?
- ROZUMIENIE KONIECZNOŚCI DOSTOSOWYWANIA UBIORU DO TEMPERATURY, DBAŁOŚCI O ZDROWIE.
- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI SKŁADANIA UBRAŃ I ODKŁADANIA ICH NA WYZNACZONE MIEJSCE.
- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA KOLEJNOŚCI PRZY WKŁADANIU UBRAŃ.
- DOSKONALENIE ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ WYRAZÓW.
- ĆWICZENIA PAMIĘCI WZROKOWEJ POPRZEZ CZYTANIE GLOBALNE WYRAZÓW, SKŁADANIE OBRAZKÓW Z CZĘŚCI.
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ŁĄCZENIA SYLAB W WYRAZY I ICH ODCZYTYWANIE POPRZEZ ZABAWY DYDAKTYCZNE.
- NAUKA PIOSENEK.
- ROZWIJANIE POCZUCIA RYTMU.
- ODWZOROWYWANIE LICZBY ELEMENTÓW NA ZBIORACH ZASTĘPCZYCH.
- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI TWORZENIA ZBIORÓW O PODANEJ LICZBIE ELEMENTÓW.
- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI PRZELICZANIA W ZAKRESIE 10 NA KONKRETACH.
- POZNANIE LITERY „y” i „Y” DRUKOWANEJ I PISANEJ.