O wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci dbają wychowawczynie:

  • Emilia Smak
  • Daria Szpaczek
  • Anna Lasota

oraz Pani: Dorota Drabik

zajęcia dodatkowe:

  • język angielski: Daria Szpaczek
  • rytmika :Marlena Kiepura

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c listopad 2021

Tematy kompleksowe:

1. Polska moja ojczyzna – 2 tyg.

2. Jesienny wiatr- szaruga jesienna

3. Dbamy o zdrowie

Cele główne:

  • Kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej, rozbudzanie poczucia przynależności narodowej, rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski
  • Rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji poprzez wskazywanie charakterystycznych cech pory roku, pogody, rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk pogodowych
  • Kształcenie  ogólnej sprawności  fizycznej (skoki, podskoki, przysiady, czworakowanie).      Reagowanie na sygnał słowny i dźwiękowy.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i dostrzeganie różnych właściwości przedmiotów, tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych wielkości, wysokości i koloru, utrwalanie pojęcia: para.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych, wyrażanie charakteru muzyki, rozwijanie gry na instrumentach perkusyjnych. Rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych.
  • Rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawy z kolorem i tworzenie barw pochodnych, wzbogacanie plastycznych doświadczeń.
  • Kształtowanie nawyków higienicznych i przekonania o ich wpływie na zdrowie. Zdobywanie wiadomości o różnych sposobach dbania o swoje zdrowie
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wyobraźni i poczucia estetyki.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c październik 2021

Tematy kompleksowe:

  1.  ,,Jesień w parku”
  2. ,,Jesień w lesie”
  3.  ,,Przygotowania do zimy – 2 tygodnie”
  4.  ,,Szaruga jesienna”

 Cele główne:

  • Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym jakim jest park w jesiennej szacie, rolą parku w mieście
  • Nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, charakteryzowanie bohaterów ( mieszkańców lasu)
  • Przedstawianie piękna przyrody w pracach plastycznych
  • Kształtowanie emocjonalnego stosunku do lasu i jego mieszkańców
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów jakie ludzie gromadzą na zimę
  • Nazywanie podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, zielony)
  • Kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 6
  • Wdrażanie do uważnego słuchania nauczyciela
  • Stwarzanie okazji do twórczej aktywności inspirowanej muzyką i rekwizytem
  • Kształtowanie zwrotów grzecznościowych (proszę, przepraszam, dziękuję)
  • Kształtowanie umiejętności rytmiczno-muzycznych (swobodne poruszanie się do muzyki, ilustrowanie treści  piosenek ruchem
  • Wdrażanie do samodzielnych zachowań (mycie rąk, samodzielne zakładanie części ubrania)
  • Stwarzanie sytuacji umożliwiających wzbogacanie doświadczeń plastycznych
  • Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez aktywny udział w zabawach ruchowych
  • Zachęcanie dzieci do jak najczęstszego przebywania na świeżym powietrzu, wychodzenia z rodzicami na spacer do parku

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c wrzesień 2021

  1. tydzień  ,,Ja i moje przedszkole”
  2.  tydzień ,,Wspomnienia z wakacji”
  3.  tydzień ,,Bezpieczeństwo na drodze”
  4. tydzień ,,Powitanie jesieni”

Ad. I

  • Zapoznanie z wyglądem sal oraz rozmieszczeniem kącików tematycznych.
  • Wdrażanie do dbania o porządek w sali.
  • Doskonalenie sprawności manualnej.
  • Wdrażanie do pomagania innym.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego.
  • Wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad w grupie.

Ad. II

  • Rozwijanie mowy poprzez wypowiedzi słowne na podany temat.
  • Rozwijanie zainteresowań środowiskiem przyrodniczym (las, góry morze, jeziora)
  • Kształtowanie wyobraźni muzycznej poprzez określanie charakteru muzyki.
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych poprzez stosowanie różnorodnych form plastycznych.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej w toku wykonywania ćwiczeń porannych i gimnastycznych.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
  • Wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej

Ad. III

  • Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
  • Doskonalenie umiejętności bezpiecznego przechodzenia na drugą stronę jezdni.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania tekstu w określonym rytmie.
  • Rozwijanie pojęcia matematycznego.
  • Rozwijanie szybkiej reakcji oraz umiejętności koncentrowania się.
  • Przybliżenie dzieciom wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych: karetka, radiowóz policyjny, wóz strażacki.
  • Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej.

Ad. IV

  • Poznanie charakterystycznych cech jesieni
  • Kształtowanie logicznego myślenia, umiejętności rozpoznawania ,,darów jesieni.
  • Kształcenie wyobraźni przestrzennej, inwencji twórczej dziecka .
  • Tworzenie zbiorów równolicznych i przeliczanie ich.
  • Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami.
  • Rozwijanie logicznego myślenia.
  • Zachęcanie do spożywania warzyw i owoców jako źródło witamin.
  • Doskonalenie poczucia rytmu poprzez wyklaskiwanie tekstu.
Skip to content