O wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci dbają wychowawczynie:
- Emilia Smak
- Daria Szpaczek
- Anna Lasota
oraz Pani: Dorota Drabik
zajęcia dodatkowe:
- język angielski: Daria Szpaczek
- rytmika :Marlena Kiepura
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c listopad 2021
Tematy kompleksowe:
1. Polska moja ojczyzna – 2 tyg.
2. Jesienny wiatr- szaruga jesienna
3. Dbamy o zdrowie
Cele główne:
- Kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej, rozbudzanie poczucia przynależności narodowej, rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski
- Rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji poprzez wskazywanie charakterystycznych cech pory roku, pogody, rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk pogodowych
- Kształcenie ogólnej sprawności fizycznej (skoki, podskoki, przysiady, czworakowanie). Reagowanie na sygnał słowny i dźwiękowy.
- Rozwijanie spostrzegawczości i dostrzeganie różnych właściwości przedmiotów, tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych wielkości, wysokości i koloru, utrwalanie pojęcia: para.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i umiejętności wokalnych, wyrażanie charakteru muzyki, rozwijanie gry na instrumentach perkusyjnych. Rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych.
- Rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawy z kolorem i tworzenie barw pochodnych, wzbogacanie plastycznych doświadczeń.
- Kształtowanie nawyków higienicznych i przekonania o ich wpływie na zdrowie. Zdobywanie wiadomości o różnych sposobach dbania o swoje zdrowie
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wyobraźni i poczucia estetyki.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c październik 2021
Tematy kompleksowe:
- ,,Jesień w parku”
- ,,Jesień w lesie”
- ,,Przygotowania do zimy – 2 tygodnie”
- ,,Szaruga jesienna”
Cele główne:
- Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym jakim jest park w jesiennej szacie, rolą parku w mieście
- Nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, charakteryzowanie bohaterów ( mieszkańców lasu)
- Przedstawianie piękna przyrody w pracach plastycznych
- Kształtowanie emocjonalnego stosunku do lasu i jego mieszkańców
- Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów jakie ludzie gromadzą na zimę
- Nazywanie podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, zielony)
- Kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 6
- Wdrażanie do uważnego słuchania nauczyciela
- Stwarzanie okazji do twórczej aktywności inspirowanej muzyką i rekwizytem
- Kształtowanie zwrotów grzecznościowych (proszę, przepraszam, dziękuję)
- Kształtowanie umiejętności rytmiczno-muzycznych (swobodne poruszanie się do muzyki, ilustrowanie treści piosenek ruchem
- Wdrażanie do samodzielnych zachowań (mycie rąk, samodzielne zakładanie części ubrania)
- Stwarzanie sytuacji umożliwiających wzbogacanie doświadczeń plastycznych
- Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez aktywny udział w zabawach ruchowych
- Zachęcanie dzieci do jak najczęstszego przebywania na świeżym powietrzu, wychodzenia z rodzicami na spacer do parku
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na m-c wrzesień 2021
- tydzień ,,Ja i moje przedszkole”
- tydzień ,,Wspomnienia z wakacji”
- tydzień ,,Bezpieczeństwo na drodze”
- tydzień ,,Powitanie jesieni”
Ad. I
- Zapoznanie z wyglądem sal oraz rozmieszczeniem kącików tematycznych.
- Wdrażanie do dbania o porządek w sali.
- Doskonalenie sprawności manualnej.
- Wdrażanie do pomagania innym.
- Kształtowanie świadomości własnego ciała.
- Rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego.
- Wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad w grupie.
Ad. II
- Rozwijanie mowy poprzez wypowiedzi słowne na podany temat.
- Rozwijanie zainteresowań środowiskiem przyrodniczym (las, góry morze, jeziora)
- Kształtowanie wyobraźni muzycznej poprzez określanie charakteru muzyki.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych poprzez stosowanie różnorodnych form plastycznych.
- Kształtowanie sprawności fizycznej w toku wykonywania ćwiczeń porannych i gimnastycznych.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
- Wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej
Ad. III
- Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
- Doskonalenie umiejętności bezpiecznego przechodzenia na drugą stronę jezdni.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania tekstu w określonym rytmie.
- Rozwijanie pojęcia matematycznego.
- Rozwijanie szybkiej reakcji oraz umiejętności koncentrowania się.
- Przybliżenie dzieciom wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych: karetka, radiowóz policyjny, wóz strażacki.
- Kształtowanie równowagi i koordynacji ruchowej.
Ad. IV
- Poznanie charakterystycznych cech jesieni
- Kształtowanie logicznego myślenia, umiejętności rozpoznawania ,,darów jesieni.
- Kształcenie wyobraźni przestrzennej, inwencji twórczej dziecka .
- Tworzenie zbiorów równolicznych i przeliczanie ich.
- Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami.
- Rozwijanie logicznego myślenia.
- Zachęcanie do spożywania warzyw i owoców jako źródło witamin.
- Doskonalenie poczucia rytmu poprzez wyklaskiwanie tekstu.