Witajcie Krasnoludki  w nowym roku szkolnym 2021/2022

 Nad naszym bezpieczeństwem czuwają Panie:

  • Marta Sikorska
  • Patrycja Główczyńska
  • Sylwia Majcherczyk
  • Wioletta Garbacz
  • zabawy z językiem angielskim – Daria Szpaczek

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze –  LISTOPAD 2021

 Tematy kompleksowe:

  1. Jesienna pogoda.
  2. Co robimy w chłodne dni?
  3. Dbamy o higienę.
  4. Ulubione bajki.

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:

  • Rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji poprzez wskazywanie charakterystycznych cech pory roku, pogody.
  • Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i dostrzeganie różnych właściwości przedmiotów.
  • Tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru.
  • Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek.
  • Wdrażanie do rozumienia rytmicznej organizacji czasu poprzez powtarzalność dnia i nocy.
  • Nabywanie umiejętności rozróżniania barwy dźwięków.
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności formułowania poprawnych pod względem składniowym wypowiedzi językowych.
  • Kształtowanie nawyków higienicznych i przekonania o ich wpływie na zdrowie.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania inscenizacji.
  • Wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie dostępnym dziecku.
  • Utrwalenie nazw kolorów.
  • Uwrażliwianie na nastrój utworu i określanie jaka jest muzyka: wesoła, skoczna, smutna, spokojna.
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią.
  • Rozpoznawanie symboli pogody.
  • Zapoznanie z doborem właściwego ubioru do pogody.
  • Kształcenie poczucia rytmu i umiejętności gry na instrumencie.         
  • Utrwalenie pojęć: wysoko, nisko, obok, wyżej, niżej .    

Zamierzenia  wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze – PAŹDZIERNIK 2021

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w ogrodzie.
  2. Grzyby.
  3. Zwierzęta w lesie.
  4. Opiekujemy się zwierzętami – realizacja elementów projektu „Przedszkolaki kochają zwierzaki”.

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:

  • Zapoznanie z warzywami najczęściej uprawianymi w ogrodzie.
  • Zapoznanie z pojęciami : ogrodnik, ogrodniczka.
  • Rozpoznawanie roślin po ich charakterystycznych kształtach i kolorach.
  • Budzenie szacunku do ludzi pracy.
  • Wprowadzenie określeń: grzyby jadalne, grzyby trujące, poznanie nazw wybranych grzybów.
  • Kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg różnych cech.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”.
  • Utrwalanie znajomości kolorów.
  • Zachęcanie do wyraźnego wypowiadania się na forum grupy.
  • Rozwijanie wrażliwości na muzykę.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwierzętami leśnymi (wiewiórka, jeż), budową,  odżywianiem i sposobem spędzania zimy.
  • Kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt.
  • Utrwalanie nazw instrumentów perkusyjnych i sposobów wydobywania z nich dźwięków.
  • Zapoznanie z rolą zwierząt domowych w życiu człowieka.
  • Nabywanie opiekuńczego stosunku do zwierząt domowych.
  • Zapoznanie z budową żółwia, jego odżywianiem i warunkami życia.
  • Zapoznanie z wyglądem trójkąta i kwadratu oraz ich charakterystycznymi cechami.
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Zamierzenia  wychowawczo –  dydaktyczne i opiekuńcze – WRZESIEŃ 2021

 Tematy kompleksowe:

  1. Jestem w przedszkolu
  2. Bezpieczna droga do przedszkola
  3. Jesień w parku i w lesie
  4. Jesień w sadzie

Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:

  • Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Zapoznanie dzieci z nową salą i zabawkami.
  • Przypomnienie imion wszystkich kolegów z grupy.
  • Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania po drogach.
  • Zapoznanie z rolą policjanta w codziennym życiu.
  • Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo w życiu codziennym.
  • Zapoznanie z metodami komunikacji drogowej.
  • Zapoznanie z drzewami liściastymi i owocami tych drzew.
  • Rozwijanie wrażliwości na jesienną kolorystykę.
  • Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią.
  • Utrwalenie pojęcia „para”, przeliczanie w zakresie 2.
  • Kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą różnych zmysłów.
  • Kształtowanie przekonania o konieczności jedzenia owoców i picia soków jako źródła witamin.
Skip to content