Witajcie Krasnoludki w nowym roku szkolnym 2021/2022
Nad naszym bezpieczeństwem czuwają Panie:
- Marta Sikorska
- Patrycja Główczyńska
- Sylwia Majcherczyk
- Wioletta Garbacz
- zabawy z językiem angielskim – Daria Szpaczek
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze – LISTOPAD 2021
Tematy kompleksowe:
- Jesienna pogoda.
- Co robimy w chłodne dni?
- Dbamy o higienę.
- Ulubione bajki.
Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:
- Rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji poprzez wskazywanie charakterystycznych cech pory roku, pogody.
- Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk.
- Rozwijanie spostrzegawczości i dostrzeganie różnych właściwości przedmiotów.
- Tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru.
- Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedź w oparciu o obrazek.
- Wdrażanie do rozumienia rytmicznej organizacji czasu poprzez powtarzalność dnia i nocy.
- Nabywanie umiejętności rozróżniania barwy dźwięków.
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
- Rozwijanie umiejętności formułowania poprawnych pod względem składniowym wypowiedzi językowych.
- Kształtowanie nawyków higienicznych i przekonania o ich wpływie na zdrowie.
- Wdrażanie do uważnego słuchania inscenizacji.
- Wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie dostępnym dziecku.
- Utrwalenie nazw kolorów.
- Uwrażliwianie na nastrój utworu i określanie jaka jest muzyka: wesoła, skoczna, smutna, spokojna.
- Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią.
- Rozpoznawanie symboli pogody.
- Zapoznanie z doborem właściwego ubioru do pogody.
- Kształcenie poczucia rytmu i umiejętności gry na instrumencie.
- Utrwalenie pojęć: wysoko, nisko, obok, wyżej, niżej .
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze – PAŹDZIERNIK 2021
Tematy kompleksowe:
- Jesień w ogrodzie.
- Grzyby.
- Zwierzęta w lesie.
- Opiekujemy się zwierzętami – realizacja elementów projektu „Przedszkolaki kochają zwierzaki”.
Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:
- Zapoznanie z warzywami najczęściej uprawianymi w ogrodzie.
- Zapoznanie z pojęciami : ogrodnik, ogrodniczka.
- Rozpoznawanie roślin po ich charakterystycznych kształtach i kolorach.
- Budzenie szacunku do ludzi pracy.
- Wprowadzenie określeń: grzyby jadalne, grzyby trujące, poznanie nazw wybranych grzybów.
- Kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg różnych cech.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”.
- Utrwalanie znajomości kolorów.
- Zachęcanie do wyraźnego wypowiadania się na forum grupy.
- Rozwijanie wrażliwości na muzykę.
- Zapoznanie dzieci z wybranymi zwierzętami leśnymi (wiewiórka, jeż), budową, odżywianiem i sposobem spędzania zimy.
- Kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt.
- Utrwalanie nazw instrumentów perkusyjnych i sposobów wydobywania z nich dźwięków.
- Zapoznanie z rolą zwierząt domowych w życiu człowieka.
- Nabywanie opiekuńczego stosunku do zwierząt domowych.
- Zapoznanie z budową żółwia, jego odżywianiem i warunkami życia.
- Zapoznanie z wyglądem trójkąta i kwadratu oraz ich charakterystycznymi cechami.
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne i opiekuńcze – WRZESIEŃ 2021
Tematy kompleksowe:
- Jestem w przedszkolu
- Bezpieczna droga do przedszkola
- Jesień w parku i w lesie
- Jesień w sadzie
Ogólne cele wychowawczo- dydaktyczne:
- Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu.
- Zapoznanie dzieci z nową salą i zabawkami.
- Przypomnienie imion wszystkich kolegów z grupy.
- Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania po drogach.
- Zapoznanie z rolą policjanta w codziennym życiu.
- Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo w życiu codziennym.
- Zapoznanie z metodami komunikacji drogowej.
- Zapoznanie z drzewami liściastymi i owocami tych drzew.
- Rozwijanie wrażliwości na jesienną kolorystykę.
- Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią.
- Utrwalenie pojęcia „para”, przeliczanie w zakresie 2.
- Kształcenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą różnych zmysłów.
- Kształtowanie przekonania o konieczności jedzenia owoców i picia soków jako źródła witamin.